Δράσεις σχολικού έτους 2021-22

1. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Πρόκειται για δράση που  η οποία εξυπηρετεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και συγκεκριμένα τον άξονα «Συμμετοχή των εκπ/κών σε επιμορφωτικές δράσεις» με στόχο τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Αρχικά δημιουργήθηκε ερωτηματολόγιο για την ανίχνευση των εκπαιδευτικών αναγκών των εκπαιδευτικών, το οποίο διανεμήθηκε έντυπα και ηλεκτρονικά και ολοκληρώθηκε η συλλογή των ερωτηματολογίων .

Από την επεξεργασία των ερωτηματολογίων προέκυψε ότι το περιεχόμενο των επιμορφωτικών προγραμμάτων θα πρέπει να αφορά την αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού, την διαχείριση της σχολικής τάξης, την αποδοχή της διαφορετικότητας καθώς και καλές πρακτικές για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ο τρόπος της επιμόρφωσης που προτιμάται είναι κυρίως εξ αποστάσεως διαδικτυακά. Διαμορφώθηκε το πλαίσιο του προγράμματος επιμόρφωσης με βάση τις ανάγκες των εκπαιδευτικών για την βελτίωση του εκπαιδευτικού τους έργου..

Σχεδιάστηκαν τα προγράμματα επιμόρφωσης μετά από ενημέρωση του διευθυντή της σχολικής μονάδας από την υπεύθυνη ομάδα της δράσης σε συνεργασία με το 1ο ΕΠΑΛ Χαϊδαρίου καθώς και με το 3ο ΠΕΚΕΣ Αττικής.

.Συγκεκριμένα σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν τρία επιμορφωτικά προγράμματα ως εξής:

  1. “Αίτια και αντιμετώπιση φαινομένων εκφοβισμού και βία στα σχολεία”, διάρκειας οκτώ (8) ωρών διαδικτυακά.
  1. “Μαθητές με ειδικές ανάγκες-ερμηνεία γνωμάτευσης “, διάρκειας τριών (3 )ωρών διαδικτυακά.
  1. Διαχείριση σχολικής τάξης-αποδοχή διαφορετικότητας“, διάρκειας δύο (2) ωρών διαδικτυακά

Η συντονίστρια της δράσης
Ρόρρη Αναστασία ΠΕ86

2. Ενασχόληση με ομίλους, σχολικές δραστηριότητες, προγράμματα

3. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών

Πρόκειται για δράση η οποία εξυπηρετεί την Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία της σχολικής μονάδας  και συγκεκριμένα τον άξονα “Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών”.
Ο στόχος είναι η ενίσχυση δίαυλων επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ μαθητών, διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμού και σεβασμού στη διαφορετικότητα, διαμόρφωση τρόπων διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων, αλληλεπίδραση με άλλους δείκτες. Οι σωστά θεμελιωμένες σχέσεις  μεταξύ των  μαθητών/μαθητριών  και του σχολικού   περιβάλλοντος   αποτελούν βασικό παράγοντα στην επίτευξη των στόχων του σχολείου.
Η δράση υλοποιήθηκε σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης με μικρές αλλαγές σε ημερομηνίες ώστε να είναι δυνατόν να πληρείται η συμμετοχή των μαθητών/τριών και να μην διαταράσσεται το εκπαιδευτικό έργο.
Πραγματοποιήθηκαν τα εξής:

    1.  Προβολή 2 ταινιών που αποτέλεσαν αφορμή συζήτησης με τα παιδιά. Η 1η προτάθηκε από τους εκπαιδευτικούς και η 2η από τους μαθητές. Επίσης μοιράστηκαν φύλλα εργασίας για περαιτέρω διερεύνηση των ζητημάτων που επεξεργάζονταν οι ταινίες 1η ταινία: Κάντο όπως ο Μπέκαμ 2η ταινία: Πράσινο μίλι
    2.  Μοιράστηκε ανώνυμο ερωτηματολόγιο στους μαθητές που σχετίζονταν με το σχολικό εκφοβισμό. Αφού συμπληρώθηκε από τους μαθητές, επεξεργάστηκε από τους εκπαιδευτικούς.
    3.  Αφιερώθηκε μια διδακτική ώρα με θεατρικό παιχνίδι στον προαύλιο χώρο του σχολείου, με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών στον σχολικό εκφοβισμό. Ο αντικειμενικός σκοπός του παιχνιδιού είναι να τους παροτρύνει και να έρθουν σε πρώτη επαφή με θέματα κοινωνικής ενσυναίσθησης.
    4.  . Πραγματοποιήθηκε ομιλία με σχολική ψυχολόγο, η οποία αναφέρθηκε στη διαφορετικότητα.

Η συντονίστρια της δράσης
Δεκανέα Δέσποινα ΠΕ80